28 april - UPDATE ABOUT THE WEEK SO FAR

Det har varit himla dålig uppdatering här, men mamma och pappa är ju här så jag spenderar såklart min tid med dem. Just nu försöker de sortera packningen i alla våra väskor och jag hade mest varit ivägen, så jag passar på att slänga upp ett inlägg. Blir nog inte mycket bilder dock då jag har nästan allt på kameran.

fredags började vi med en god frukost som familjen oftast har på juldagen, lite omelett-liknande, sen jobbade jag 8:30-4 och mamma och pappa var med hela tiden. Vi lämnade och hämtade Reed på sina skolor, lekte på lekplatserna osv. Dagen flöt på bra och det fungerade jättebra med barnen med mina föräldrar. Barnen pratade jättemycket med dem och det fungerade helt enkelt jättebra. Efter jag var off hjälpte mamma mig att sortera upp lite kläder och saker jag ska skicka med dem hem, sen vid 5pm åkte jag och pappa till stället vi skulle sova på de tre kommande nätterna, Residence Inn Marriott i Cherry Hill. Vi checkade in och lämnade av allt bagage. Åkte tillbaks till mamma och familjen och åt middag och efterrätt och hade det bara jättetrevligt. Vi tog en taxi tillbaks till vårt vid halv elva och då blev det sängen rätt så direkt.

lördags började vi med frukost på hotellet innan vi påbörjade en shoppingdag. Först tog vi oss till Moorestown Mall, där blev vi inte kvar jättelänge men det blev några inköp. Gick till Michaels så jag och mamma kunde köpa lite (?) scrapgrejer. Därefter körde vi till Cherry Hill Mall där vi handlade ännu fler saker. Vi körde sen till DSW och kollade på skor (mamma och pappa köpte 2 par skor var.. jag 0..) och sen blev det middag på The Cheesecake Factory. Vi åt middag där och sen köpte vi med oss cheesecake hem (som vi ändå inte orkade äta samma kväll haha). På kvällen åkte vi till vårt hotell (det var mer som en mysig liten lägenhet med kök och grejer) och spelade kort och bara mös.

Igår (söndag) började vi dagen med att åka iväg till Mount Laurel för att äta Sunday Brunch på Prospectors. Alltså ja, fantastisk mat! Blev mätta och glada alla tre. Sen köpte vi lite mat som inte behövde kylas och sen direkt till Haddonfield. Det var så fint väder så det blev en glass på Gracie's innan vi strosade rundor. Gick lite i affärerna och kollade innan vi åkte och kollade på ett område i Haddonfield där husen är enorma. Och då menar jag enorma.. sen blev det hem och bara laga lite lätt mat och värma rester från The Cheesecake Factory sedan dagen innan. Sen spelade vi lite kort, mamma la sig och jag och pappa spelade yatzy. Jag vann 2 rundor och han 1!

Idag (måndag) åt vi frukost på hotellet, packade ihop våra saker och checkade ut. Körde till Cherry Hill för att checka in på vårt nya hotel, Holiday Inn i Cherry Hill. Fick rummet betydligt tidigare än beräknat så vi kunde ställa  in allt vårt bagage i vårt rum. Tio i tolv tog vi sen tåget till Atlantic City för att gå i outletaffärerna och se boardwalken. Det var lite kyligt där nere men de fick iallafall se det. Fick köpt mig ett par nya converse och en vårjacka. Vi kom hem igen vid sex-tiden, då skulle mamma och pappa på jakt efter hänglås innan det blev middag på Five Guys. Vid nio-tiden var vi tillbaks på hotellet och det blev lite mer yatzy spelande. Det är så härligt att ha såna här kvällar med spelande och bara att umgås. Nu packar de som sagt och jag ska kolla igenom min väska, sen kanske det blir en tredje runda yatzy? Jag måste nämna att jag vunnit 2 av 2 rundor so far... :)

För övrigt så svensk tid är det nu min 20 års dag, men amerikansk tid får jag helt enkelt vänta tills imorgon. Nu ska jag kolla igenom min väska sen dra igång päronen på en sista spelrunda!

Hörs senare hörrni! Ska försöka få in bilderna...

24 april - HAPPINESS

Uppdateringen kommer bli lite dålig den här veckan vilket ni säkert förstår, men kör en liten snabb uppdatering från dagen nu när jag ändå ska lägga mig.

Jobbade 8am-4pm, när jag slutade tog jag mina saker direkt och gick till tåget. Tog tåget 4:26pm och det var några minuter försenat när vi kom fram så fick springa 4 blocks för att komma till Market East Station i tid. 4:55pm tog jag tåget till Philadelphia airport för att möta mamma & pappa. Det blev perfekt tajming för de hade precis fått väskorna när jag såg dem. Sprang över och hoppade upp på papsen och gav honom en lång och go kram. Kramade om mamsen minst lika länge och sen blev det lite glädjetårar (mamma som började...) för oss. Det var SÅ skönt att efter 10 månader äntligen få krama om dem. Vi stod där och pratade och catchade up en liten stund innan vi tog oss mot tåget. Tog oss in mot Philadelphia, gick till Panera Bread då vi ville ha något snabbt och enkelt. Därefter åkte vi hem till Haddonfield, gick inom affären och det blev ett litet stopp på Cold Stone Creamery hehe.. måste ju visa dem mina favvoställen.. kom hem till mitt hus strax innan 9pm, sen satt vi och pratade med Mark och Kristy om allt möjligt fram till nästan 10pm tror jag innan vi beslöt oss om att det var läggdags.

Så nu ligger jag i min säng med mina föräldrar i gästrummet två rum bort. Jag fattar inte att de är här hos mig nu. Äntligen. ♡

24 april - 10 MONTHS

Så, idag har jag varit i USA i 10 månader. Heeeerregud vad tiden flyger! Men ja, nog om det, vet ni vad? om NIO timmar tar jag tåget mot flygplatsen för att möta mamma och pappa. Äntligen!! ♡