30 juni - GYM & DENMARK

Nu är jag på resande fot igen - oj vad jag mår bra av att komma iväg! Denna gången blir det en kortis, bara idag till imorgon, men ska ner till Josefine i Danmark. Sitter på tåget och har lite drygt en timme kvar, sen ska vi direkt till Bakken. Sover hos henne och åker hem imorgon. Ett tag sågs vi en gång i månaden men på senaste har vi inte fått ihop det, så nu äntligen! :)

Körde hemifrån kvart i sju imorse så jag skulle hinna till gymmet. Dagens pass var rygg/biceps/axlar. Och fy vilken träningsvärk jag har från gårdagens bröst/triceps/mage! Ojojoj.. Men då vet man att man har kört på bra!

Vi höres!

29 juni - SEMESTERFORMEN 2015

Hej på er!

Igårkväll vid 23.30 kom jag hem från Stockholm efter att ha varit där sedan i onsdags. Har haft en superbra vecka där uppe tillsammans med mamma. Det bästa var ändå att jag fick återförenas för några dagar med min värdmamma och mitt ena värdbarn, Chloe. Den 16 juli är det ett år sedan jag åkte ifrån dem efter mina resor, så det var så härligt att träffa hälften av familjen igen. Nästa sommar är det jag som åker över! Skriver mer om Stockholm senare när jag fått in bilderna från min kamera.

Jag tror att jag har nämnt det innan (orkar inte gå tillbaks och kolla haha), men har ju anmält mig till "Semesterformen 2015" som PTn Rickard Evertsson håller i. Det är tänkt som en tävling där man laddar upp bilder före och efter, men ingen ser dessa bilderna utom du själv och Rickard. När den här perioden är slut (det pågår mellan 29/6 - 10/8) väljer man själv om man vill göra sina foton offentliga för att vara med och tävla om fina priser. Det får vi helt enkelt se hur det blir, återstår att se vilket resultat jag får ;).. Under de här 6 veckorna får jag då alltså ett kost- och träningsschema, som jag fick igår så idag ska jag till Maxi och storhandla.

Jag är riktigt taggad på det här för att se om jag kan få några resultat på det. Det är ju på sätt och vis en diet, men vilket jag egentligen inte vill kalla det för då diet för mig är lite negativt, känns som att man bantar. Och det gör jag inte med det här kostschemat. Ska äta flera flera gånger per dag, och en hel del vid varje mål. Mycket träning på det (men inte mer än jag brukar), men skönt att ha fått ett schema att följa. Tror det här kan bli bra!! :)

Har precis lagat lunch som jag ska äta om 2 timmar, och gjort hälften av middagen till ikväll så det är bara grönsaker kvar att fixa. Ska sen åka till mamma så hon kan hjälpa mig att ta före-foto, äta min lunch där, sen ska vi åka till gymmet, därefter handla.

Kommer dock fuska lite imorgon och onsdag, då jag sedan länge tillbaka har planerat att åka ner till Josefine. Men, eftersom det inte är en "konstig diet" utan man äter fortfarande väldigt normalt, så ska det nog gå toppen. Ska även hinna till gymmet på morgonen innan jag tar tåget, och så tar jag onsdag som en vilodag - för det behöver kroppen också :) Lär bli en hel del promenerande också om jag känner oss rätt, så det ska nog bli bra.

Nähäni, nu får jag nog svira om från pyjamas till kläder. Vi hörs!

23 juni - SEMESTER

Nu ni. Nu har jag 3 veckors semester. Och jag är inte ens glad över det. Jo, den här veckan är jag glad, för jag ska få träffa hälften av min värdfamilj ❤️

Men resten. Jag känner ett lugn av att gå till jobbet. Uppenbarligen älskar jag min arbetsplats. Men, där slipper jag tänka, hinner inte tänka, på all press jag har på mig själv. Hemma gör jag det. Det blir ju att det gnager i huvudet hela tiden om jag inte är upptagen med något annat. Jag är färdig med att kämpa med vikten nu. Jag orkar för tusan inte mer. Orkar inte tänka på detta. Ändå har jag några kilon kvar som måste väck för att få en operation. När man har stått och stampat hur länge som helst på samma ställe, så blir man bara trött.

Jag behöver energi. Och motivation. Nu i dagarna ska jag anmäla mig till Semesterformen 2015. Man får då ett personligt kost- och träningsprogram och så är man med och tävlar. Det är inte tävlingen jag bryr mig om, utan jag behöver bara testa något nytt, få hjälp med både kost och träning, så kanske jag kan komma på fötter igen och komma någon vart.