DW-KLOCKA, MASSA MAT, TANKAR OM TRÄNING & KOST

Häromdagen fick jag paket på posten. I paketet låg en Daniel Wellington-klocka som jag har suktat efter sååå länge nu. Svart band, och roséguldklocka. Så jäkla snygg. Erik skickade den til mig som femårspresent. Finaste Erik!
 
Igår slutade jag jobba klockan fem, och när jag kom hem grillade jag, mamma och Inger. Fantastiskt god mat, vin och kortspel. Perfekt kväll! Lyx mitt i veckan. (Fast det är ju som helg för mig eftersom jag är ledig onsdag och torsdag denna veckan och jobbar helgen) 
 
Jag har som sagt varit ledig idag. Började dagen med frukost, gröt som vanligt. Ägg, kvarg och hallon till det. Hade en kalorisnål sirap på gröten också. Mumsigt! Kollade även The 100 och nu är jag snart ikapp där de är på tvn... Så himla bra serie!
 
Efter att ha varit en sväng in i stan för att ta emot möbler åt min bror så tog jag mig hemåt och tog med mig lunchen till sängen. Jag älskar dagar där jag inte har några som helst måsten. Tog en vilodag idag eftersom jag nu tränat två dagar i rad. Åt rester från igår till lunch. Och såklart The 100, haha!
 
Kvällsmaten blev faktiskt två små glutenfria baguetter och en ProPud. Jag orkade verkligen inte ställa mig och laga mat och var inte särskilt hungrig, därför blev det så idag. Kollade sista avsnittet för säsong 6 av The Walking Dead.
 
Jag har haft en riktig serie-tittar-dag. Älskar de dagarna.. dåligt väder och vara ledig och att inte ha något annat man måste göra, då är det okej att då och då spendera hela dagen i sängen. (Hade ju faktiskt ett break när jag åkte in till stan för att ta emot möblerna ;) ) 
 
Morgondagen kommer innebära ett gymbesök. Ännu inte bestämt om det blir förmiddag eller eftermiddag, beror lite på om Elin L kunde. Vi skulle höras imorgon. Men gym blir det, eventuellt Elin L och eventuellt Elin W. Mina Elinar. 
 
I övrigt ikväll/imorgon ska jag försöka lägga upp en hyfsad plan för hur jag ska träna inför Toughest. I grund och botten tänker jag att jag behöver köra en del kondition, för det kommer behövas till loppet såklart. Tror att jag satsar mer på jämnt tempo nu i början med lite inslag av intervaller, för att sedan när det närmar sig lägga in lite mer intervaller, då det faktiskt är intervaller om 200 meter (generellt sett) man kör. Styrkan har jag inte riktigt kommit fram till än hur jag gör det ultimat. Sen är ju inte jag något proffs utan jag kör mitt race vad jag tror är bäst och passar mig själv bäst.
 
Det är nu över två månader sedan jag gjorde min bröstoperation, och jag måste säga att wow vad det känns bra! Har tränat några gånger därefter och känner inte att någonting hindrar mig. Har fortfarande kört med dubbla sportbhar när jag kört kondition, speciellt vid hårda intervaller, men det är mer för att jag känner mig lite osäker än. Under dessa månaderna har jag heller inte skött kosten särskilt bra. I stort sett inte alls. Men så är det. Nu när jag är igång med träningen igen så kan jag äntligen få lite motivation till kosten också känns det som. Däremot tänker jag inte köra riktigt samma upplägg som jag gjorde under min online pt-tid. Jag älskade hans upplägg, men då hade jag fokus att gå ner i vikt. Under den tiden åt jag till exempel inte lax, bara vit fisk. Lax var "för fet". Åt inte salt. Osv. Saltet har jag börjat tillsätta lite grann, men inte alls som jag gjorde tidigare. Känner inte att jag har det behovet. Jag kommer äta lax, färs som inte bara är under 10% fetthalt osv. Jag kommer äta vanlig mat, men jag kommer fokusera på mängden, och antal mål per dag. Kommer inte köra några minimala portioner, utan jag kommer äta vad jag känner att jag behöver utifrån det jag tränar. För att orka träna, måste man äta. Enkel ekvation.  
 
Jag är så otroligt taggad på Toughest nu och ser fram emot att ha ett nytt mål. Det ska bli så roligt! Nu ska jag bara komma fram till hur jag ska lägga upp det på bästa sätt.. Ska faktiskt börja titta på det nu på studs. 
 
Ha en fin kväll!