JOBB, GYM, SNÖKAOS

Hej på er!
 
Ironiskt.. nu sitter jag här igen efter klockan elva (fullt påklädd och inte borstat tänderna) trots jag lovat mig själv att lägga mig i tid oftare. Jahaja, det kommer väl det också. 
 
Sitter/halvligger i sängen och lyssnar på Miriam Bryant och spanar runt på internet. Är såklart inne på pinterest.. som vanligt, haha. Har jobbat 11:30 - 20:15 idag. Lite småkomiskt då jag bara skulle jobbat torsdag och fredag den här veckan egentligen, och nu slutade det med att jag jobbar måndag, tisdag, onsdag, torsdag och fredag. Men det tackar jag inte nej till, det är bara att tacka och bocka! Särskilt eftersom jag "tappar" tre dagar nästa vecka, då jag skulle jobbat måndag, fredag, lördag och söndag, men eftersom jag opereras på torsdagen så blir det ju bara jobb måndag den veckan. Förstår inte hur jag ska kunna vara borta från jobbet i minst en månad. Behöver ju iallafall sticka dit med ett sjukintyg, så då får jag ju träffa kollegorna. Om jag är så pass på benen vill säga, så jag inte behöver skicka pappa att göra det. Återstår att se. Galet förresten att om 1 vecka och 3 dagar så är jag opererad! Så länge jag har väntat. Och kämpat. 
 
 
Innan jobbet stack jag till gymmet. Kör vanligtvis tre pass i veckan, men förra veckan blev det fyra, så gårdagens pass blev en liten bonus. Därför körde jag väldigt enkelt idag, ett litet lekpass kan man säga. Promenerade 5 minuter, sprang 10 minuter, sen varvade jag bicepscurls, hammercurls och axelpress (allt med handlar) med kettlebell-squats. Därefter stå i plankan med hantlar, och lyfta hantlarna. Avslutade med två stycken maskiner, en för nedre delen av ryggen, och en för hela magen. Svettig blev jag iallafall, och det var rätt härligt att gå ifrån träningsprogrammet lite. Jag älskar rutiner och tycker det är så gött att faktiskt ha ett program att köra efter som jag tycker passar mig, men ibland är det skönt att inte ha en plan. Att bara köra. Jag har en liten tendens att bli lite "flummig" när jag inte kör efter program, men så länge jag ändå kör på tycker jag det är okej. Det behöver inte alltid vara prestationsinriktat och på blodigt allvar, så länge man inte sölar och får andra på gymmet att behöva vänta på tex en maskin medan du larvar dig. Men att man helt enkelt tar det lite med en klackspark, inte skriver ner vikter (Vilket jag vanligtvis gör), helt enkelt ingen prestationsångest. Det är viktigt. Annars är det så lätt att det inte blir något roligt alls längre. Man tröttnar. Nu ser jag istället fram emot att följa mitt program denna vekan! Nästa blir bröst/biceps/triceps, antagligen på torsdag för då jobbar jag kort dag. Fredag ska jag nog även klämma in ett pass, sen blir det en av dagarna i helgen, en av dem ska jag ha som vilodag.
 
Det är snökaos här nere just nu, så istället för 25-30 minuter som det vanligtvis tar till/från jobbet, så tog det mig en hel timme att komma hem. Låg i 40-60 km/h exakt hela vägen hem. Men hem kom jag, det är ju det viktigaste! När jag kom hem plockade jag upp kycklingbiffar från frysen, värmde dem, vitlöksstekte broccoli och sparris, kokade linspasta, och fick i mig maten runt klockan tio. Därefter ett sista mellanmål, kvarg och bär. Orkade inte vänta till minst två timmar efter så tog det en timme efter. Ibland blir det svårt att äta var 2-4 timme, men det viktigaste är att man får i sig alla mål/all mat, så ibland blir det lösningen.
 
 
Nu ska jag spana vidare på pinterest, uppdaterar nog här senare med lite bilder som får mig inspirerad. Blir antingen ikväll eller imorgon. Det stör mig förresten att jag fortfarande inte lyssnat på senaste avsnitten av Träningspodden och Styrkebyrån (eller ens sett senaste avsnittet av Pretty Little Liars!), men jag tänkte att jag ska spara dem till mina första dagar som sjukskriven, haha... den som väntar på något gott...
 
Ha det fint!