PODCASTS

Jag har helt snöat in mig på podcasts på senaste tiden. Jag sitter med hörlurarna och lyssnar på de flesta ställen: på lunchrasten, i bilen, när jag lagar mat, under styrkepasset, när jag duschar kopplar jag till högtalaren. Har några stycken som jag totalt har fastnat för. "Träningspodden" av Lovisa (Lofsan) Sandström och Jessica Almenäs och även "Styrkebyrån" av Clara Fröberg och Johanna Barvelid. Två stycken grymma poddar som är lite smått beroendeframkallande. I träningspodden pratar de mycket om träning generellt, och i många avsnitt är igenkänningsfaktorn så hög att man kan tro att man diskuterat med dem redan innan podden. De har tagit upp otroligt bra grejer bland annat gällande det med att träningen kan bli för mycket, och på så sätt hjälpt mig en del. Styrkebyrån fokuserar mer på styrka (såklart.. Haha) och går igenom olika tekniker för övningar, pratat mycket förebyggande för att undvika skador etc. Riktigt, riktigt bra poddar som jag varmt rekommenderar. Styrkebyrån har jag nästan precis börjat med så har några avsnitt där som jag inte hunnit med, men snart är jag ifatt även där!

För ett tag sedan började jag även lyssna på Fredagspodden av Hannah Widell och Amanda Schulman. De har ju poddat i flera år så jag har supermycket att ta igen. (Vet att det står ett ospelat på bilden, men har inte plats för alla på telefonen så tar lite åt gången haha) Men, jag började helt enkelt från början och tycker de är grymma de med, så jag tänker helt enkelt plöja igenom vartenda avsnitt. De pratar om allt

Någon pod som är extra bra som jag inte får missa?!


Idag jobbade jag 9:30-15:00 så körde till gymmet och köttade. Bröst, biceps och triceps stod på schemat och det gick riktigt bra. Märkte på vikterna att jag inte riktigt är där jag slutade innan jag hade min decembervila, men jag är på god väg, och det viktigaste är att jag tycker det är roligt. Och det är det verkligen! Avslutade som vanligt med 20 minuters HIIT på löpbandet. 

Tog mig hemåt och lagade mat (samtidigt som pappa lagade mat åt han, mamma och Erik) och vi lyckades iallafall synka det så att vi åt samtidigt. Jag har ju ändrat min kostplan, så nu kör jag på mitt första kostschema, alltså 180g kött/fisk/fågel per lunch och middag. Jag har några 150g-påsar i frysen, plus lite slattar, så tänkte jag fick pussla ihop lite för att få väck de där småpåsarna. Det blev linspasta, 2 kycklingfärsbiffar, lite lövbiff, sallad och sparris. Riktig lyxmiddag ju! Jag tycker faktiskt om min diet. Jag trivs med den. Ibland när jag har varit utan mina matlådor en längre tid längtar jag tillbaka till det, för det är en så bra rutin. Rutin på maten ger rutin på livet känns det som. Min mage mår så bra också. So why change a winning concept? 

Nu har jag duschat och ska hoppa ner i säng och titta på c/o segemyhr. Vi kollar alltid på det när vi ska sova, haha. Det, Svensson Svensson eller Harry Potter. Imorgon jobbar jag 8:30-17:30, tar en vilodag från gymmet och nya friska tag på fredag.

Kommer inte ihåg om jag la upp den här häromdagen? (Är för lat för att kolla haha!) men hemmagjord pyttipanna och sen sparris till det. MUMS säger jag bara.

Ser inte så smaskens ut, meeeen det var det! Köttfärssås på älgfärs (och en liten kycklingfärs-slatt som låg i frysen), krossade tomater, majs, vitlök och paprika. Och lite kvarg som vändes i precis innan jag skulle äta. Linspasta till det. Smaskens.