NEW JERSEY OCH NEW YORK 1-15 JULI

Som ni vet så fick jag min semester godkänd i sommar, så jag kommer vara ledig tre veckor, mellan 27 juni - 17 juli, vecka 26-28. Det är samma veckor som jag var ledig förra året, men datumen var 22 juni - 12 juli. Om jag har räknat på det nu i efterhand så tror jag även att det faller sig så pass bra att jag har min lediga helg helgen innan semestern (börjar semestern på måndagen), så lär ju gå på semester på midsommar. Spelar ingen större roll om det är så eller inte, men om jag räknat rätt på helgerna så lär det bli så.

I alla fall, eftersom jag fick min semester godkänd - först muntligt men nu har jag även fått det skriftligt - och jag hade fått helt klart för mig att vi kunde stanna hos min familj, så kunde jag och Josefine boka vår resa till USA. Så det har vi gjort! Vi har suttit och kollat på flygbiljetter lite till och från ett tag, och kände att nu slår vi till, det är ju trots allt på högsäsongen vi kommer åka. Så i torsdagskväll kopplade vi upp oss på Skype och djupdök in bland flygen. Det blev dock ett flyg som vi kollat på tidigare. Det hade bra avgångstider och direktflyg både dit och hem. Det känns så otroligt bra att vi har det bokat nu. När jag fick veta att jag fick semester släppte ju allt, nu kan vi ju börja planera på riktigt. Innan har vi fått göra olika planer hit och dit, och samtidigt varit medvetna om att det kanske inte kommer funka. Men nu gjorde det det!

En väldigt generell plan än så länge:

• fredag 1 juli
Klockan 18:30 lyfter vi från Kastrup. Klockan 21:00, lokal tid, landar vi i New York, på JFK Airport. Ska boka ett hotell som vi bara kan checka in på över natten.

• lördag 2 - måndag 8 juli
På lördagen kommer vi ta oss ner mot Haddonfield och min familj. Vi har inte kommit så långt att vi gått in på detalj vad vi kommer göra, men vi kommer mest troligt åka med min familj till stranden någon dag, hänga med dem, träffa Josefines familj, sen har vi såklart några av våra favoritaffärer och -matställen som vi vill besöka. 4 juli kommer ju också, så det ska vi också se var vi ska fira det någonstans.

• måndag 8 juli - fredag 15 juli
 Här kommer vi befinna oss i New York City. Kommer åka upp på förmiddagen/under dagen antar jag, och spendera resten av tiden där. Vi jobbar såklart på en hel lista med saker vi sak göra här...

• fredag 15 juli - lördag 16 juli
 Vi kommer ha nästan hela fredagen i NYC, och på kvällen klockan 23:00 avgår vårt flyg hem mot Kastrup. Kommer vara framme 12:35 lokal tid på lördagen.

Det är tidsplanen just nu i alla fall, sen har vi gjort en Dropbox där vi lägger in all viktig info, sakerna vi ska göra osv. Jag är ju en sån jäkla listmänniska så jag skriver ju listor för allt..... men det är skönt. Ha det strukturerat, enklare att planera då.

New York City ÄR verkligen magiskt och behöver upplevas på plats. Det är otroligt. Breathtaking.